meersenhuis logo

 
Het parochiaal centrum "het meersenhuis" bevindt zich in de Oostmeers 5. De benedenzaal en bovenzaal zijn polyvalente ruimtes met tal van faciliteiten.

We richten ons in de benedenzaal naar evenementen zoals familiefeesten, communies, babyborrels, jubileums en rouwmaaltijden. Omdat de rust voor onze buren te allen tijde gerespecteerd moet worden, kunnen we geen fuiven of trouwfeesten toelaten.

De bovenzaal is niet verbonden met de keuken en is daarom ideaal te gebruiken als vergaderzaal of voor het geven van cursussen in kleine groepen.

Beide zalen kunnen (zonder afspraak) iedere dinsdag en donderdag tussen 11u en 17u bezichtigd worden.

De benedenzaal

• Biedt plaats aan 120 personen (zittend)
• Palend aan de afsluitbare binnentuin
• Rolstoeltoegankelijk
• Projectiewand met optionele beamer, geluidsinstallatie, micro en Wi-Fi
• Bar
• Twee babystoelen met verzorgingskussen

De keuken

• Gasfornuis met 5 bekkens
• Heteluchtoven
• Microgolf
• Warmhoudlade
• Friteuse (eigen frituurvet te gebruiken)
• Servies voor 120 personen
• Vaatwasser
• Meerdere koelkasten
• Diepvries

De bovenzaal

• Biedt plaats voor 30 à 40 personen (zittend)
• Niet rolstoeltoegankelijk
• Flipchart en projectiescherm
• Geen beamer aanwezig
• Koffiezet, waterkoker en een kleine koelkast aanwezig

Contact en reservatie:

Erika Leenders
Bakkersstraat 2
8000 Brugge

Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien. of via aanvraagformulier

-> klik hier om de beschikbaarheid van de zalen te zien

 

Foto's

 

Benedenzaal

meersenhuis feestzaal1 S meersenhuis feestzaal2 S meersenhuis feestzaal3 S meersenhuis feestzaal4 S meersenhuis feestzaal5 S

Keuken

meersenhuis keuken1 S meersenhuis keuken2 S

Bovenzaal

meersenhuis bovenzaal1 S meersenhuis bovenzaal2 Smeersenhuis bovenzaal3 S meersenhuis bovenzaal4 S

Terras

meersenhuis buitenzicht1 S meersenhuis buitenzicht2 S meersenhuis buitenzicht3 S meersenhuis buitenzicht4 S

 

Gebruiksvoorwaarden

 Algemeen

• We vragen de zaal net te verlaten en alle materialen en toestellen met zorg te behandelen.
• De zalen worden verwarmd met radiatoren. Bij het binnen komen kan u de thermostaat aanleggen op P1 (voor de benedenzaal bevindt deze zich aan de bar, voor de keuken en de bovenzaal in de verbindingsgang tussen de keuken en de inkom). Bij het verlaten van de zaal
zet u de thermostaat op P3.
• Het bedieningspaneel van de verlichting van de benedenzaal bevindt zich in de bar. Controleer of alle lichten uit zijn bij het verlaten van de zaal. Ook de buitenspot dient gedoofd te zijn.
• Tafels en stoelen moeten steeds terug geplaatst worden volgens het plan aan het bord.
• Aan de muren mag geen kleefband gebruikt worden. De zwarte muur van de bar is magnetisch. Hier kunnen eventuele decoraties aangebracht worden met de aanwezige magneten.
• Het eventueel gebruiken van de beamer (€20) en micro (€10) moeten vooraf aangevraagd worden.
• De huurder mag zelf instaan voor eventuele catering en drank.
• Drank kan optioneel ook bij ons afgenomen worden. Dit wordt ten laatste één week voor het evenement aangevraagd.
• Op de binnentuin mogen geen voertuigen geparkeerd worden. Laden en lossen kan wel.
• Gasflessen mogen niet gebruikt worden.
• Een barbecue is toegelaten op de binnentuin mits bescherming van de vloer onder de barbecue. Op deze manier blijft de tuin proper. De assen worden meegenomen naar huis en niet uitgestrooid in de tuin.
• Etensresten worden meegenomen naar huis in eigen verpakkingsmateriaal.
• Kaarsen branden is verboden, zowel binnen als buiten.

Opkuis / afval

• De opkuis dient de dag zelf te gebeuren door de huurder. Een externe poetsploeg is eventueel beschikbaar tegen betaling.
• In drukke periodes kan het verplicht zijn om de externe poetsploeg in te huren. Dit wordt u meegedeeld bij het aanvragen van de zaal.
• Ongeacht het inhuren van de poetsploeg, blijft het kuisen van de tafels, werkbladen, koelkasten, afwas, vaatwasmachine,.. uw verantwoordelijkheid.
• De opkuis omvat dweilen van alle vloeren, reinigen van het sanitair en het poetsen van alle meubilair en toestellen (tafels, aanrechten, koelkasten, vaatwas, ovens,…). Indien de verantwoordelijke voor het Meersenhuis de opkuis onvoldoende acht, wordt de volledige waarborg ingehouden.
• Vuilnis (restafval, PMD, glas, leeggoed, papier, karton,…) wordt steeds meegenomen en kan niet achter gelaten worden in het Meersenhuis. Hiervoor dient de huurder zelf vuilniszakken mee te brengen.
• Toiletpapier en handdoekpapier is voorradig in de zaal. Keukenhanddoeken moeten zelf worden meegebracht.
• Sigarettenpeuken moeten altijd opgeruimd worden.
• De friteuse in de keuken moet steeds geleegd worden en uitgekuist zijn bij het verlaten vande zaal.

Verantwoordelijkheden

• Alle kosten en verantwoordelijkheden die voortvloeien uit de organisatie van de activiteit vallen ten laste van de gebruiker (dit omvat bijvoorbeeld Sabam en geluidsoverlast).
• De VZW is voldoende verzekerd inzake burgerlijke aansprakelijkheid. De VZW kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor ongevallen en andere eventuele schade die zou voortvloeien uit het gebruik van de roerende of onroerende goederen in het Meersenhuis.
• De uitbater kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor diefstal, schade aan derden of andere ongevallen.
• Omwille van brandveiligheid vragen we alle deuren naar buiten uit slot te doen bij het binnenkomen. Ook de voordeur naar de Oostmeers moet steeds uit slot gehaald worden.
• Er wordt uitdrukkelijk gewezen dat geluidsoverlast of drankmisbruik vermeden moet worden. Daarom mag geen DJ of andere in de zaal luide muziek spelen. Ramen en deuren moeten gesloten zijn na 22u.

Het Meersenhuis is pas definitief gereserveerd na het ondertekenen van de overeenkomst en na ontvangst van de waarborg op onze rekening.